Viikon mietelause

"Usko siihen, silloin lennät." - Porot elokuvassa Niko, lentäjän poika -

maanantai 2. tammikuuta 2017

Jarkko Ahola iski

Minuun iski laulunsa kultaisen tikarin Jarkko Ahola. Kävi samalla tavalla kuin kerran lapsuudessani, jolloin sain Joulupukilta kasetin, jonka kannessa oli niin pelottavan näköisiä laulajia, etten uskaltanut kuunnella kasettia moneen vuoteen. Sääli, sillä myöhemmin tykästyin Yön, Dingon ja Juice Leskisen musiikkiin. Opin kuitenkin yhden asian: laulajan hiustyylillä ei välttämättä ole suoraa yhteyttä lauluääneen.

Laitoin Jarkko Aholan levyn Romanssi cd-soittimeen (jollainen minunkaltaisellani tekniikkakonservatiivilla vielä onneksi on), kun rupesin ripustamaan matkapyykkejä. Jo toisen kappaleen kohdalla olin varma, että tämä laulaja uhkaa Tomi Metsäkedon paikkaa minun suomalaisten laulajien Top 5- listallani. Siis ykköspaikkaa. Ikänä en ole kuullut Jarkko Aholan laulavan, artistin nimikin oli minulle outo. Sellaista ulkosuomalaisuus joskus aiheuttaa. Nyt voin vain todeta, että kiitos Joulupukki, kiitos Äiti (joka epäilemättä antoi Joulupukille vinkin). Rokkarin näköisellä miehellä on pehmeä, heleä ääni ja laulun perusteet hallussa. Makeasti oravaisen kohdalla olen jo varma: Jarkko on Suomen paras kevyen musiikin laulaja. Minun mielestäni, tietenkin. Mutta olen musiikin suhteen todella kriittinen. Romanssin kohdalla alan jo haaveilla. Äh, minullahan on jo mies. Ei muusikko, mutta lauloi minulle silti eräällä tärkeällä hetkellä. Kauniisti.

Aholacd
Jarkko Ahola: Romanssi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti